SUMMER HOMEWORK 5º
E.P
El Cole para en verano,
el aprender, no debería...
Te
propongo realizar algunas actividades para reforzar los
contenidos trabajados
durante este curso y poder iniciar el
próximo sin haber olvidado lo aprendido.
HAPPY SUMMER
HOLIDAYS!
· Puedes repasar con tu ordenador usando las
actividades digitales de cada unidad didáctica con tu clave personal.
· En el siguiente enlace, podrás realizar desde el ordenador
CIENTOS de actividades digitales de todo tipo y sobre cualquier contenido. Es una página INCREIBLE. :-)
· En el siguiente enlace, podrás realizar desde el ordenador
CIENTOS de actividades digitales de todo tipo y sobre cualquier contenido. Es una página INCREIBLE. :-)
· Te presento también la dirección de un blog
con el que puedes repasar los contenidos de Tiger 5, unidad por unidad, clicando
en Grade 5:
· Te recomiendo que realices en un cuaderno
las actividades escritas que vas a encontrar detalladas aquí.
· Por último, puedes descargar las actividades de WRITING y READING en los enlaces que hay a ontinuación
(formato pdf) del tipo de las realizadas en los TETS e
imprimirlas y hacerlas.
(formato pdf) del tipo de las realizadas en los TETS e
imprimirlas y hacerlas.
Para hacer en un cuaderno.-
·
READING
(Comprensión lectora):
Leer
la 2ª página, la historia y la penúltima página de cada unidad y contestar las
preguntas que hay (Answer
the questions).
·
WRITING
(Expresión escrita):
Unit 1.-
1. Write about the gadgets you use and don’t use (with
adverbs of frequency).
Example: I sometimes use a tablet.
2. Write about the gadgets your dad uses or doesn’t use.
Example: My
dad (He) usually uses a mobile
phone.
3.
What
do you do in your free time? Use connectors (and, but, or). Write
8 sentences.
Example: In my free
time I ride a bike and I listen to music.
Unit 2.-
1. Write 10 sentences in Present Continuous about sports
and draw.
Example: She is
surfing (hacer dibujo) / They are running (dibujo)
Unit 3.-
1.
Compare
some animals with different adjectives (short and long adjectives). Write
10 sentences.
Example: An
elephant is bigger than a lion.
A parrot is more colourful than an
eagle.
Unit 4.-
1. Write sentences about the professions of important people from the past (Past of TO BE à was / were).
Example:
Michael Jackson was a singer.
Mozart and Beethoven were musicians.
** Michael
Jordan / Felipe González / Cruyff and Maradona / Albert Einstein / Alexander
Graham Bell / Louis Armstrong and Paco de Lucía / The Beatles
Unit
5.-
1. What did or didn’t you do last weekend? (Past Simple).
Use these verbs: help at home / play computer games / visit my grandparents /
watch TV / listen to music / look after my pet / walk in the park / talk to my
friends / go to the cinema / have a great time / read the newspaper.
Example: I played football // I didn’t play football
Unit 6.-
1. Draw a basket with different fruit and vegetables and
write sentences (There is/isn’t – There are/aren’t – a/an/some/any).
Example: There
are some cherries / There isn’t an Apple
2. Ask questions about the basket and answer (Is there /
Are there + a/an/any).
Example: Is
there a cauliflower? Yes, there is / No, there isn’t
Are there any plums? Yes,
there are / No, there aren’t
Unit 7.-
1. What clothes do you want or want to buy? Write 10
sentences with clothes of this unit.
Example: I want
a jacket //I want to buy a jacket
(usar ambas).
2. Draw six people and describe them.
Example: He’s
wearing a cap, a fleece, jeans and trainers (dibujar).
No hay comentarios:
Publicar un comentario